Thursday, May 10, 2012

Muslimah Akhir Zaman




Bismillah .. 

Disaat aku mencoretkan nukilan ini , 
Hati turut bersama meluah rasa , 
Jari jemari pantas menari ,
Menulis apa yang terbuku jauh disudut hati ..

Aku, Muslimah akhir zaman , 
Yang padanya tidak punya iman sehebat para Ummahatul Mukminin, 
Aku, Muslimah akhir zaman , 
Yang pada bila-bila masa kan rebah menyembah bumi , 
Aku, Muslimah akhir zaman , 
Yang terkadang jua kalah pada godaan hawa nafsu ..

Namun , itu bukan alasan untuk aku terus tenggelam sepi ,
Membiarkan masa terus berlari , 
Berharap pada ketentuan terus menyapa , 
Tanpa secebis usaha untuk membawa diri lebih mengenal Pencipta .. 

Ingin sahaja aku khabarkan pada seluruh isi dunia , 
Betapa aku lemas dihuni fitnah yang mengelilingi diri , 
Serasa lemah untuk menghindari ,
Jiwa tidak sekukuh Maryam yang dicinta ..

Wahai insan-insan diluar sana , 
Jangan sesekali kalian berani menyentuh hati dan jiwa ,
Yang ku kira sering bebolak balik tanpa mengenal watu dan ketika , 
Bimbang memakan dirimu dan dirinya ..

Dan tugas ku kini , 
Kembali membawa keizzahan kaum hawa di mata dunia , 
Membawa mengenal Tuhan dan utusanNYA, 
Belajar mencintai dengan sepenuh hati ..

Agar layak digelar SRIKANDI ,
Yang jiwa dan hatinya dipenuhi Cinta , 
Cinta suci dan tulus buat Pencipta ,
Meski tidak setulus cinta para Anbiya' dan kekasihNYA , 
Kerana kami tidak selemah sangkaan mereka .. 

Akan ku gagahi , 
Walau hanya bergelar MUSLIMAH akhir zaman ,
Kerana aku yakin , 
Betapa Rasulullah merindui aku dan kalian .. 


Aqsa 2 ,
Irbid ,
Jordan .. 

(10 Mei 2012 , 2:20 a.m)

No comments: