Skip to main content

Nightmare.!!!!

Bismillah.

Assalamualaikum. Hai.!! Long time no sees ya... I'm quite busy with many things that make my brain soo dizzy. Huh. I really can't brain that everything was happened just in one week by 'ghost', I think. Haha

I think, I just want to keep all this matter by myself  because I don't want to bother anyone, but it is difficult already. To be honest, I'm very tension and stress. I didn't went to classes for 2days and keep silent in my room just like a person in mourn. My eyes were like a panda all the day.

It's about one month ago. It started when my bed was filled with oil, my cutest bed sheet was dirty and I was like "Ya Allah, sapa buat ni.??" But I'm still cool. Like always. Hahaha. After a week, my phone was hidden by 'ghost' in a box behind my door's room. That time, I was very shocked because I just go to the toilet just about less than 5 minutes and guess what, my phone was lost.

I really can't brain it. After 2days, I lost my phone, and this is very bad and sad for me. I lost my lovely laptop which is my best friend since I was studying in Jordan. Fellow came to my room at that night and we did a spotcheck in the whole block E of Hafsah, but we don't found it. I'm very upset, I cried and prayed "Solat Hajat" and read Yassin. I prayed that Allah gives me a stronger heart to face all this matter. I know, it's actually a test for me to look am I the one that "mudah melatah" or not. After solah, I try to calm down and felt more comfortable than before. Alhamdulillah. Even I very know that impossible to find out my laptop again, but I know Allah knows the best for me. I try to husnuzhon as well as a servant to Him. 

But, it's not stop here and this made me felt like want to die. Aaaa. I know it's wrong to feel like that, but I truly disappointed. I don't know how to show my sadness, but I think you all can imagine right.? In my laptop, there were many pictures in Jordan, my assignment, my soft copy of kitab hadith and many more. So, just imagine. Huh. Okay. Back to our topic, last Saturday, when I backed from the homeless project by Maaruf Club I saw something like curry on my pillow and blanket. Please feel me.!!! Please.!!! Hmmmm.

The other day, on Sunday, when I want to iron my dress for the classes I found that my new dress was cutted off by 'ghost'. Act, I was bought it by my saving that was given by my dad. I spent the money to buy it and guess what it was cutted off by someone who very not responsible, heartless and inhuman. That time, I cried all the night. I can't stay cool and act like nothing happens like usually.  I cried and cried. I blurred and don't know what to do. I called my friend and ask her to sleep over her room. She cried too when I had storied to her all this crazy things.

Habis essay pendek aku. YaAllah. Rasa teruji sangat sebenarnya. Tak tahu nak cakap macam mana. Bila aku mengadu kat Mr F, ada satu ayat sentap dia yang menusuk hati. Zappp. Zappp. Pedih je rasa. Hahaha. Dia cakap, " Istighfar banyak-banyak. Kalau setakat mengadu dekat twitter ke, dekat saya ke, kawan-kawan ke, tak boleh nak kuatkan sangat pun. Boleh sekadar nasihat tenangkan fikiran je lah. "

Haaa. Ambik. Tu lah. Semua benda nak tulis kat twitter kan. Bukan nak terus ambik wudhuk ke, solat ke, ngaji ke. Sekali kena dengan Mr F. So, terus pergi ambik wudhuk. Hahaha.

Sebenarnya, mula-mula tu takde la rasa sedih sangat. Tapi sebab obvious sangat dengan kelasnya full tiap-tiap hari, mcm culture shock sikit dengan schedule sekarang. Still perlukan masa untuk sesuaikan diri dengan semua schedule, tetiba jadi macam nie. Mana tak rasa down sangat. Nak online pun dah start berkira sekarang. On whatsaap kadang2 just tgk yang personal mesej je, kot2 ada benda penting. Kadang2 sampai tak terreply whatsapp org. Nak update blog pun tak sempat. Cehhh. Kaitan sangat. Hahaha. Bukan lah nak cakap busy sangat, tapi semua nie baru untuk aku.

Pasal semua kejadian tu, aku bukan tak redha, bukan nak mengeluh sangat pun tapi mcm aku cakap, aku penat. Tu je.

Ramai tanya aku syak sapa, memang aku ada syak seseorang tapi tak perlu lah kot aku cerita kat sini sebab semua tu just syak. Bukan ada bukti kukuh pun lagi and jauh disudut hati aku, aku minta sangat-sangat syak wasangka aku nie salah. Macam tak sanggup nak cakap dia yang buat.

Dalam testing yang Allah bagi nie, aku sebenarnya termuhasabah jugak. Kenapa lah bertimpa-timpa kejadian yang berlaku, bukan nak pertikai tapi aku nak muhasabah diri. Mungkin sebab dosa yang bertimbun dan tak terhitung nie asbab aku diuji macam nie. Aku minta Allah kuatkan aku dan betul2 ampunkan dosa aku. Ameen.

Aku tiba-tiba teringat umi abi and adik-adik. Mungkin aku ada buat salah kat dieorg sebab tu jugak Allah bagi semua nie. Kita tak tahu kan. Entah lah. Apa yang penting, benda nie betul2 menguji keimanan dan kesabaran aku. Apapun, aku syukur aku tak bertindak diluar kawalan. Heee.

Terima kasih banyak-banyak kepada sahabat-sahabat yang tak putus-putus bagi semangat. Siap call and whatsapp dari jauh semata nak bagi semangat. Ada yang sanggup datang melawat bilik. Really appriciate it. Alhamdulillah.

Untuk umi abi and adik-adik, minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. I know I'm not the best and always do mistakes, but I'm learning from it. I try to be the best for all of you. Sorry for everything.

Have to go. Bye.!! Do pray for me ya. Thanks. <3




Comments

Popular posts from this blog

Interview UIA

Bismillah... Almost 2months tunggu panggilan untuk interview dekat uia. Akhirnya, 15 Mei 2015, hari nie Allah izinkan jugak. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah Tadi, before masuk bilik 'exam' tu, berdebar2 jantung sebab rasa macam takut. First time in my life okay. So, no wonder la kan jantung mcm nak terkeluar. Hahaha. Malam semalam, baru teringat nak buat resume. Maybe tak payah, tapi takut jugak lah kalau dia minta. So, dengan perasaan yang rajin dan penuh berkobar-kobar aku siapkan jugak resume tu. Simple je. Malas nak buat panjang2. Atleast, ada. Tu je. Even dah diingatkan beberapa hari sebelum interview  to get well prepare, tapi biasa la kan. Afiqah mana reti buat atau plan benda awal. Last minit jugak dia pilih. Haha. Tiap2 hari dah 'reminder' ingatkan, jawapan tetap sama. 'Baikkk'. Tapi, 'baik' tu jadi 'baik' mcm tu je lah. Hahaha. Nasib baik remainder tabah tanya tiap2 hari. Terima kasih.. >.< Sehari sebelum in

Add Drop Subject

Bismillah.. Dalam keseronokan, Allah takkan biarkan hambaNYA terus leka dan lalai. Dalam susah, Allah pasti selit kesenangan. Itulah lumrah alam. I very tired just right now. Bukan penat badan je, penat hati penat otak penat semuanya, Rasa nak mengalah dah sebenarnya. Tapi try jugak jadi kuat. Berpura-pura tersenyum depan orang, malam menangis sorang-sorang. Dah jadi kebiasaan sangat. Sebab rasanya hanya dengan menangis aku boleh luahkan apa yang aku rasa. Dalam rasa lemah dengan apa yang berlaku nie, aku tetap bersyukur dengan apa yang Allah dah bagi sebab pada aku, nikmat Allah terlalu besar sebenarnya. Aku je yang lemah sangat. Bila diuji sikit rasa down, rasa lemah. Allahu. Lemahnya iman.. Act after keluar result kelmarin, around pukul 10malam, aku dah start kalut fikir itu ini. Result ept dan apt dah keluar, takdirnya aku fail dua2 sub tu then kena masuk kursus bahasa which is benda yang sebenarnya aku nak elak. Aku bajet, untuk Quranic language nie aku boleh lulus even t

Kisah Tudung Labuh...

Keadaan bertukar sunyi di dalam kereta. Penuh dengan emosi. Wanita yang berumur dalam lingkungan 40 tahun mengambil nafas panjang setelah usai dengan bangkangannya. Stereng kereta cuba dikawal sebaik mungkin. Humaiya terduduk hampa di kerusi belakang . Dahinya berkerut , matanya sedikit sembap akibat tangisan tadi. Riak wajahnya yang sukar ditafsirkan jelas menunjukkan pelbagai persoalan bermain di fikiran . "Biar betul ibu ? Setelah sekian ini ? Setelah aku meletakkan komitmen besar terhadap imej ku ini ? Iman ku membantah seratus peratus." Itu kisah kelmarin , dan dia masih memprotes. * * * * * * "Awak setuju dengan keputusan ibu?" Humaiya mengajukan soalan kepada adiknya yang mencari target bagi memasukkan biji karom ke dalam lubang sasaran. "Mestilah tak! Qis rasa akak dah masuk sebulan bertudung labuh , takkan nak berhenti kat tengah jalan?" Tupp! Biji carrom berjaya dimasukkan. Giliran Humaiya pula memasukkan target, tetapi otaknya sedang be