Thursday, March 8, 2012

3 Mac 2012

 بسم الله الرحمن الرحيم و صلوا على النبي ‎ 


3 Mac 2012

Tepat 19 tahun (ikut tahun masihi) saya hidup didunia sebagai seorang muslim. 19 tahun mengharungi segala suka duka kehidupan. 19 tahun bergelar anak, kakak, pelajar dan hamba ALLAH. 19 tahun cuba mengenal erti kehidupan yang sebenar.19 tahun yang tersimpan 1000 satu kisah.

Bersyukur ya ALLAH, masih diberi kesempatan untuk diri ini menghirup udara, bernafas dengan oksigen, dan bergerak dengan kudrat pemberianMU.

Lupakan kisah 2tahun lalu yang menyeramkan. :)

Alhamdulillah, tahun ini, ALLAH murahkan rezeki untuk umi dan abi datang menziarahi bumi urdun. Bertambah bersyukur, bila tarikh tu jatuh pada tarikh 3 Mac 2012.

Sedaya upaya saya usahakan agar perjalanan umi dan abi kali ini berjalan dengan baik. Jutaan terima kasih yang tak terhingga buat syabab-syabab PERKASA Irbid yang sudi membantu dari sebelum hingga selesai perjalanan. Hanya ALLAH yang mampu membalas jasa kalian. Jazakumullah.

6 bulan tak tatap wajah umi dan abi ( skype lain ), 6 bulan juga terlepas peluang untuk meraih pahala menatap wajah bonda dan ayahnda. Moga amal yang sedikit ini mendapat tempat disisi ALLAH.

To all my friends, thanks for the support and doa. Moga ALLAH perkenankan doa kita semua. Ameen. LOVE u all until Jannah.

p/s: semakin meningkat usia, semakin terasa akan kerdilnya diri dihadapan ALLAH. Semakin terasa alangkah sedikitnya amalan. Semakin terasa, betapa ajal itu dekat. Mohon, moga redha ALLAH terus menerus mengiringi perjalanan hidup ini. ameen.

No comments: