Friday, January 4, 2013

Syukran =)

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على النبى

Satu perkara yang membuatkan saya jadi takut adalah menjadi bahan fitnah untuk 'agamawan' dan Islam itu sendiri. Oleh kerana itu, saya tukar nama dan link blog. Bukan untuk menyusahkan sesiapa, tetapi untuk kemaslahatan bersama. 

Blog ini saya wujudkan untuk saya kongsikan pengalaman hidup, ilmu yang saya dapat dan berkongsi kisah-kisah yang mungkin boleh dijadikan teladan buat sahabat-sahabat yang menjenguk sesawang ini. Bagi sahabat-sahabat yang rasa tak selesa atau tak suka dengan apa yang dicoretkan, boleh tinggalkan komen dan unfollow saya. Bimbang juga, masa yang kalian peruntukkan untuk menatap skrin lappy menjadi sia-sia dengan sebab membaca coretan saya. 

Walaupun saya berkuasa penuh untuk mencoretkan apa-apa dalam setiap entry ini, tetapi pandangan kalian juga sangat bermakna buat saya. Seandainya, saya mati sekejap lagi, setiap patah perkataan yang saya tuliskan pasti dihisab. Saya percayakan dan beriman dengan kenyataan itu. 

Saya tak setangkas sahabat-sahabat lain yang mampu mengulas isu-isu global yang mampu membuka minda semua yang membaca. Membincangkan sejarah-sejarah agung. Jujur, saya tak mampu. Sekadar membaca dan memahami untuk kefahaman sendiri itu, mungkin. Tapi untuk mengulas, tidak.

Saya hanya mampu menarikan jari jemari diatas papan kekunci untuk menterjemah apa yang saya rasa dan fikirkan ke dalam bahasa tulisan. Tak semuanya betul dan mungkin tidak semuanya salah. Kalianlah penilai setiap kalimah-kalimah yang tertulis.

Saya tetap insan biasa yang berdosa. Andai ada yang tersilap, ajari dan tegurilah. Supaya kesilapan dan kesalahan itu tidak berulang lagi. 

Syukran atas sokongan dan bimbingan kalian =)

No comments: