Thursday, April 30, 2015

No komen

Bismillah.

Done for 2days yang sangat mengaktifkan mulut berpotpet dengan kakak2 sepupu yang tersedia homih dan banyak cakap jugak. Haha.

Alhamdulillah sangat. Relationship dengan kak ngah dah baik mcm before this. Semenjak ada Ameer, hubungan kiteorg makin baik. Mana tak nya, maklong Ameer nie dah jatuh cinta dengan Ameer. Hehe. All the day, asyik bercerita je. Semua cerita keluar. Banyaknya kisah2 kat Jordan la kan. Nie untung bila kita ada geng. Banyak cerita yang keluar. Sampai MakNdak cakap, "Kakak nanti jadi mcm k.Ngah la. Ada je cerita nak norak dengan 'orang Jordan' tu. Sebab pernah belajar sekali." Hahaha. Terdiam tahan malu.

Bila dah lama tak join kenduri, sekali jumpa semua terkejut tengok aku ada kat Malaysia. Tak semua tahu kisah sebenarnya. Bila dieorg tanya, aku just jawab balik sambung Malaysia. Yang best, semua cousins n makcik pakcik doakan. Tu hadiah paling berharga. Rasa disayangi sangat. Terima Allah. Nak jadi keluarga dengan dieorg sampai Syurga.

Bila dah kumpul ramai2, maka banyak lah soalan yang bakal diajukan. Dah ala-ala artis dah. Habis semua benda dieorg nak tahu. And soalan cliche yang dieorg tanya, kenduri aku bila pulak.? Amboiii. Soalan. Takde nak fikir benda lain dah. Tapi, memang la dieorg akan tanya. Sebab abang dgn kakak sepupu yang lain ramai yang dah selamat. Sekarang tinggal berapa kerat je. Yang lelaki dieorg tak kesah sangat. Aku yang perempuan nie jadi mangsa keadaan. For sure, soalan nie diajukan kat aku, kakLong dgn twin aku, Ajlaa. Tapi, Ajlaa bernasib baik sebab dia demam. Takde kat tempat kejadian. Cehh. Hahah

Merah muka tak payah cakap. Rasa nak lempang sorang-sorang. haha.

Entah. Soal jodoh nie, aku serahkan 100% kat Allah. Aku usaha mana yang mampu untuk aku usahakan. Yang lain, biarlah Allah tentukan. Kalau aku terlalu mendesak tanpa restu, redha dan keberkatan mak ayah, tetap perkahwinan tu tak mendapat berkat. Kalau nak lambat sangat pun, tak baik jugak kan bertunang lama2. Entah.

So, biarlah. Allah tahu bila saat yang terbaik untuk aku dan pasangan kan. Aku dan dia hanya mampu doa je. Moga dimudahkan segala urusan. Terhindar dari segala maksiat. Dan harap sangat hubungan nie kekal hingga ke Jannah dgn redha mak ayah dua2 belah pihak. Tu je yang selalu aku doa.

Apapun, Allah Maha Tahu apa yang terbaik untuk setiap hambaNYA kan. Kita hanya mampu berusaha dgn baik. Jaga hubungan antara satu sama lain. Saling kuat antara satu sama lain. Dan mustahil dalam satu2 hubungan tu tak ada masalah, tapi, apa yang penting, berusaha untuk setia dan kuat. Don't give up for 'us' isn't.?

Moga yang terbaik tu hanya untuk kita. Dah. Bye.!!


No comments: